Porty z utrudnionym podejściem |
Autor |
Wiadomość |
NePolyak
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 1329 Otrzymał 77 piw(a) Skąd: RU-PL
|
Wysłany: 2014-03-04, 15:34
|
|
|
Kilo napisał/a: | Na starcie nie ograniczajcie twórczości | W życiu
Moderatorzy będą tylko segregować konkretne (kompletne) informacje na temat każdego forum w FAQ. |
|
|
|
|
MirekMors
Wiek: 64 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 3188 Otrzymał 117 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 15:45
|
|
|
A nie lepiej wydrukować sobie poszczególne porty ? Nie wiem, czy powstrzymam się od wtrętów |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 16:12
|
|
|
Jeśli ma to być rodzaj poradnika, czy jak już napisałem "pilota", który można by sobie wydrukować lub wrzucić na dysk laptopa, to warto ułożyć porty geograficznie. Podzielić obszar WJM na podstrefy np. tadycyjnie WJM południowe i WJM północne, a potem przyjąć kierunek przemieszczania się wzdłóż brzegu, czy w/g kierunków świata i umieszczać porty w/g niego. W ten sposób żeglarz nawigując i przemieszczając się ma ułatwione zadanie przy wyszukiwaniu portu w trakcie podejścia. Oczywiście index alfabetyczny, też jest konieczny.
Tak to jest zrobione w GWP i tym podobnych publikacjach. Bardzo to ułatwia życie. |
|
|
|
|
Artur 66
Moderator
Wiek: 57 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2537 Otrzymał 86 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 16:18
|
|
|
Proponuję zrobic podział na jeziora, zaczynając np. od Nidzkiego i jechac w górę.
Jezioro i porty alfabetycznie
Ps.Maciek dobrze prawi |
Ostatnio zmieniony przez Artur 66 2014-03-04, 16:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Artur 66
Moderator
Wiek: 57 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2537 Otrzymał 86 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 16:26
|
|
|
NePolyak napisał/a: | Kilo napisał/a: | Na starcie nie ograniczajcie twórczości | W życiu
Moderatorzy będą tylko segregować konkretne (kompletne) informacje na temat każdego forum w FAQ. |
A gdyby tak, potraktować ten temat jako taką pracę na brudno, a następnie utworzyć temat z gotowymi opisami
Wieczorem postaram się wrzucić jakiś projekt takiego opisu/strony portu, do konsultacji. |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 17:19
|
|
|
Artur 66 napisał/a: | A gdyby tak, potraktować ten temat jako taką pracę na brudno, a następnie utworzyć temat z gotowymi opisami |
Słusznie. |
|
|
|
|
żyszkoś
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 643 Otrzymał 53 piw(a) Skąd: Strzyboga / Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 22:53
|
|
|
Ekstra, zamiast pomyśleć w których portach jest trudno to kombinują jak powinna wyglądać strona z informacjami, których nie ma
Sugeruję zmienić kolejność - najpierw opisać zagrożenia, a potem to się samo jakoś ułoży, według analfabetu czy czegoś. |
_________________ Adam Żyszkowski |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:29
|
|
|
duża niespodzianka , dla sternika pływającego nocą, może czekać na wejściu do portów chronionych szlabanem lub co gorsza łańcuchem |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:34
|
|
|
żyszkoś napisał/a: | Doskonały pomysł - chybia nie ma w internecie takich informacji o mazurskich portach. Panowie Władcy - proponuję wydzielić do osobnego tematu.
Stare Sady - może trochę zbyt kolorowo (jak na jarmarku ) ale chyba jasne: |
nie wiem jak teraz po przebudowie ,ale stając przy "nodze T" od południa należało daleko wyrzucić kotwicę aby trzymała. Często kotwice były zrywane przez inne jachty. |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:39
|
|
|
w Krzyżach ( szczególnie zachodnie i centralne pomosty) podchodząc należy bardzo uważać na materacowych żeglarzy, rowery wodne i "wpławpływaków" |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:43
|
|
|
Bodo napisał/a: | Kilo napisał/a: | ....
Nie za dużo wymagam? |
Nie... ale będziesz musiał opisać, jak to technicznie narysować na Googlemaps'ach ... ...
Przypomniała mi się, jeszcze nietypowa przeszkoda w porcie Navigare na Tałtach.... to jest nowo wybudowana marina z kejami odgradzającymi basen .... w środku, zastosowano bojki, uczepione do potężnych betonowych sześcianów, zatopionych na głębokości ok. 100 cm, natomiast górna płaszczyzna sięga do ok. 50 cm (sic!) .... jak jest spokojnie, to widać pod wodą w którym miejscu są przerwy, w rzędzie tych bloków betonowych, .... jak warunki, robią się cięższe, to po wpłynięciu, należy wpływać w równej odległości od bojek z prawej i lewej burty ... |
dodatkowo płynąc nocą oświetlenie pomostu jest złudne i już kilka razy wpakowałbym się na mocno wychodzącą w jezioro nieoświetloną keję. Tam ciągle trwała budowa , wiec może już jest lepiej. |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:44
|
|
|
żyszkoś napisał/a: | Zastanawiam się, czy do listy nie dopisać Wioski Żeglarskiej w Mikołajkach za:
- konieczność zakładania cumy rufowej na kabestan szotowy
- dość trudne manewrowanie jachtem w ciasnym porcie (zwłaszcza dla niezbyt doświadczonych sterników) w czasie gdy wieje 3B i więcej od Śniardw, czyli z SE
jeśli przesadzam to proszę usunąć post |
tam największym zagrożeniem najczęściej są inni żeglarze... |
|
|
|
|
hotelkilo
żeglarz
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 156 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:53 Re: Porty z utrudnionym podejściem
|
|
|
kemot napisał/a: |
2. Skłodowo - płytkawo na kanałku wejściowym z kamulcami po lewej burcie
|
tu to jeszcze... spróbuj popaść na stary port Skłodowski, kto nie zna miecz porysuje |
_________________ Hubert / hotelkilo |
|
|
|
|
Szaman3
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 2185 Otrzymał 133 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:59
|
|
|
Sorry, ale nie sadzicie, że zagrożenia o których piszecie są iluzoryczne?
Nie mam na myśli zagrożeń powodowanych przez innych żeglarzy, bo zagrożenia na ulicy, nawet te potencjalne ze strony innych kierowców, są zdecydowanie bardziej istotne i realne niż te na wodzie powodowane przez innych żeglarzy. Z drugiej strony nikt nie zastanawia się, czy wyjść, wyjechacć na miasto ).
Większośc (a może wszystkie? ) mazurskich przystani i portów nie jest niebezpieczna. To że gdzieś usiądzie się na mieczu, czy ktoś się oprze na cudzej burcie, to wybaczcie, pikuś. Nikomu nigdy nic sie od tego nie stało, nikt nie odniósł obrazeń, żadna łodka od tego nie zatonęła, a rysy na burtach są takie same, jak te które powstają od stawiania w krzakach.
Na Mazurach nie ma skał (poza gwiazdoblokami ), więc nawet jeśli ktoś gdzieś wyjedzie w krajobraz, to można to traktować jako edukację żeglarską, a nie jakieś tam zagrożenie.
Zatem wróćmy do utrudnień, a zagrożenia zostawmy na zimowe opowieści w tawernach |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-05, 00:00
|
|
|
ja bym to bardziej nazywał niespodziankami |
|
|
|
|
hotelkilo
żeglarz
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 156 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-03-05, 00:08
|
|
|
nie zmienia to faktu, że opisówka portów by się przydała - przynajmniej dla mnie. Może nie pod kątem wirów pochłaniających jednostki i okrutnych morskich / mazurskich stworzeń, ale prosty opis portu - gdzie płytko, ile przy kei, gdzie najłatwiej - gdzie trudniej zacumować, czy sa boje, pale, muringi, gdzie jest woda, prąd itd.
w zeszłym roku w rejsie z dzieciakami odwiedziłem cztery nieznanie mi wcześniej porty, grzecznie czekałem aż inni pokażą mi co i gdzie, nie chciałem się pchać sam w nieznane.
Żeby to miało sens, to taki zbiór informacji żeglarskich powinien być w jednym pliku (np. PDF) z data ostatniej aktualizacji - szukanie informacji po forum zajmuje sporo czasu, a tak - przed rejsem druk, do jaskółki i na wodę. |
_________________ Hubert / hotelkilo |
|
|
|
|
Artur 66
Moderator
Wiek: 57 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2537 Otrzymał 86 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-05, 01:28
|
|
|
Tak mniej więcej ja to widzę.
Oczywiście graficznie, jeszcze się dopracuje.
Nie musimy od razu opisać całych Mazur ale sukcesywnie zwiększać naszą bazę danych i uaktualniać zestawienie. |
Autor postu otrzymał 1 piw(a) |
Ostatnio zmieniony przez Artur 66 2014-03-05, 01:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 piw(a): Tynia |
|
Colonel
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 353 Otrzymał 32 piw(a) Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2014-03-05, 07:56
|
|
|
Wydaje mi sie, że "książeczka", jak juz powstanie, czyli będzie conajmniej kilkanaści eportów zawierała, powinna być ułożona geograficznie. Wtedy też powinien powstac skorowidz alfabetyczny.
Ale na obecnym etapie nie robiłbym nerwowych ruchów, trzeba nagromadzić opisy i stworzyć wspólny format inforamcji. |
|
|
|
|
yavor
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1162 Otrzymał 36 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-05, 08:16
|
|
|
Fajny pomysł szczególnie dla "młodych" żeglarzy.
Może warto ustalić schemat opisu portów, aby dokument był spójny.
Następnie proponuję, aby każdy opisał swój port ? |
|
|
|
|
NePolyak
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 1329 Otrzymał 77 piw(a) Skąd: RU-PL
|
Wysłany: 2014-03-05, 09:55
|
|
|
Pamiętajcie o przewodniku Szajkowskiego |
|
|
|
|
|